教育/学部・大学院 教員紹介
ウェザビ・マーティン准教授Weatherby, Martin
国際学部
学位 | M.Ed. TESOL, Teaching English to Speakers of Other Languages |
---|---|
最終学歴 | テンプル大学大学院 |
主な 担当科目 |
Exam Prep Ⅰ・Ⅱ、Comprehensive English Ⅰ・Ⅱ |
研究活動
研究分野
英語教授法、機能言語学、語用論、意味論
研究テーマ
コミュニケーション、言語の学び方、意味の作り方、機能言語学
所属学会
- 日本全国語学教育学会、日本ムードル協会、日本語機能言語学会
著書・論文
主な論文
- 1.“Man You Up”:A Systemic Functional Linguistic Description of the Development of Affiliation Between Characters in a Film,英知大学論叢サピエンチア聖トマス大学 48号, pp.91-134,2014年2月
- 2. Two Contemporary Approaches to Grammar and its Role in Language Learner Meaning,英知大学論叢サピエンチア聖トマス大学 47号, pp.200-216,2013年3月
- 3. Evaluation in the Curriculum Development Process, In A. M. Stoke (Ed.), On PAC7 at JALT2008: Shared Identities: Our Interweaving Threads, Conference Proceedings. Tokyo: Japan Association of Language Teachers, pp. 89-102, September, 2009(共著)(Brent Jones and Martin Weatherby)
- 4. An Analysis of Motivation Survey Data in EFL in Japan,英知大学国際言語研究室紀要言語文化 第11巻, pp.49-97,2008年3月
- 5. On the Development of Consciousness,大学論叢サピエンチア聖トマス大学42号, pp.215-234,2008年3月
- 6. Interestingly Strange: An Analysis of Elicitation and Narrative Interaction in an Extended EFL Discourse,英知大学国際言語研究室紀要 言語文化第10巻 pp.1-42,2007年3月
- 7. Objective Measurement of Items on a Subtest of Metapragmatic Comprehension,英知大学国際言語研究室紀要言語文化 第9巻, pp.19-37,2006年3月
- 8. An Analysis of Temporal Expressions in Extended EFL Learner Talk,英知大学論叢サピエンチア,39号, pp.215-234,2005年2月
- 9. Politeness Strategies in Pragmatic Interlanguage Production,英知大学論叢サピエンチア,38号, pp.115-121,2004年2月
- 10.“I Want to Kill Your Dog!”:The Speech Act of Complaints in EFL Pragmatics,英知大学国際言語研究室紀要言語文化 第2巻, pp.99-134,1999年3月
- 11. The Role of Suprasegmental Phonemes in English Language Education,大阪電気通信大学文学語学芸術研究15号, pp.29-37,1999年3月
- 12. Literature and Language Teaching,英知大学国際言語研究室紀要言語文化第1巻 pp.115-123,1998年5月
メッセージ
(今までのような)勉強するための科目ではなく、自分の人生を変えられるぐらいのパワーを持つ道具として、外国語を身につけることを考えてほしい。 "If you talk to a man in a language he understands, that goes to his head. If you talk to him in his own language, that goes to his heart."