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教育研究 2019.07.01

国際学部英語スピーチコンテストを実施

 2019年6月24日に、2年生対象の国際学部専門演習Ⅰの合同授業として、国際学部英語スピーチコンテストを実施しました。英語スピーチコンテストは、英語を中心とした国際コミュニケーションに必要なコミュニケーションのツールとスキルを活用する能力の修得をめざし、これまでに培ってきた英語運用能力を示す機会として行われました。スピーチでは、学修してきた専門知識を活用して、自らの考えを表現することにも力を注ぎました。

選出された5人のスピーカー

 スピーチコンテストでは、リスニングとスピーキングの英語科目で、“Is globalization always a good thing?”というテーマをもとに、2年生全員がスピーチを考えて発表しました。その中から、優秀なスピーチを選出し、選考の結果、代表として4人のスピーカーがスピーチを行いました。また、特別スピーカーとして、ドイツからの交換留学生もスピーチを行いました。最優秀賞に選ばれたのは、銭 嘉堯(セン ヒロタカ)さんで、流ちょうな英語と国際的な観点を持って自らの考えを表現していました。そのほかの学生のスピーチも、とても表現力豊かでした。
 国際学部では、このような英語による表現ができる場を積極的に設けて、国際コミュニケーション力を身につけることをめざします。

Speech Contest of the Faculty of International Studies

 On June 24th 2019, the 4th Speech Contest of the Faculty of International Studies (FIS) took place in front of an audience of about 160 students and professors at Hanaoka Campus. The field of speakers was various: from the FIS not only Japanese students took the opportunity to share their thoughts, but also Chinese students and one exchange student from Germany studying in the Faculty of Business and Economics, participated.
 The FIS Category was won by Sen Hirotaka with his speech, “Experience of Traveling”, and Second Place was taken by Zhang Yang’s “The Cultures of Different Countries”. Honorable Mention was earned by Erika Taketani’s “Making Friends with People from Other Countries” and by Koki Naka, who impressed the audience by his efforts with his speech, “Globalization and Culture”. Tim Warzawa, the only participant not in the FIS, won the Special Category with his thought-provoking speech, “Isolation or Participation”.
 The students presented their experiences in foreign countries or talked about friends they got to know during exchange programs which the University organized. They also shared their opinions and observations on topics of international interest. In the weeks before the Speech Contest the students prepared themselves intensively for their performances.
 A committee with four FIS professors asked the speakers questions afterwards and rated the speeches. The floor was opened to any of the audience for questions as well. In the end, the audience appeared appreciative about the effort expended by the participants in writing, practicing and giving their speeches. Students will have a further chance to participate at the second Speech Contest later in the year and to again impress with their thoughts and ideas.

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