トップページ | シラバス |  
 
    授業内容詳細

 Intensive English L/S I
   Intensive English L/S I
授業科目区分
国際学部専門教育科目・専門基礎科目
担当者 ウェザビ・マーティン(准教授),ミルズ・ジョナサン・チャールズ(准教授),ロー・デゥェーン・エドワード(講師),エセックス・マイケル・アラン(講師),オコン オーリック(講師)
グレード G1
テーマ 英語の聴解、会話、文法、語彙を中心に、基礎知識の強化と運営力の養成
キーワード 読解,会話,文法,語彙,ティームティーチング
開講年度
2018
開講時期
春/秋(再)
配当年次
1・2・3・4
単位数
2
授業の目的及び概要 この授業は、リスニングとスピーキングの基本的な能力の向上を目的とします。授業では、音声ファイル、映画、会話、その他、多様なリスニング教材を利用し、様々な課題を聞き取る訓練を行います。また、身近なトピックを取り上げることによって、日常における会話が自然な英語で表現できる能力の養成を図ります。英語が通じなかった場合における聞き直しや、他の表現を依頼する等のストラテジーを培い、実践的な英語運用能力を養います。また、意思疎通を効果的に可能にするための語彙、文法、慣用句等の強化を図ります。
履修条件 -
科目の位置づけ(DPとの関連)   1.「英語」の聴解教材や、その他副教材を読み解きながら、国内外で起こっている諸課題や多様な文化について学ぶ機会を豊富に提供する。また、英語学修を通して、学生が将来必要とする、コミュニケーション能力や異文化に対する寛容性、理解力育成の素地を築く。この科目は、学位授与の方針(DP)に定める、学生が本学における学修と経験を通じて身につける知識や能力のうち、以下に該当します。
 2. 英語を中心として国際コミュニケーションに必要なコミュニケーションのツールとスキルを活用する能力を有している。
この科目は、教育課程編成・実施の方針(CP)に基づくカリキュラムのなかで、以下に該当します。
 3. 実践的なコミュニケーション能力の育成
 (1)1・2年次は、習熟度別20人以下の少人数クラス
 (2)チームティーチングで英語の4技能のバランスよい教育
学修の到達目標 この授業では、リスニングとスピーキングの技能に焦点を当てながら、言語的能力及びコミュニケーション技法を高め、より効果的に英語運用能力を修得することを目指す。
授業の方法 教科書に則して授業を行う。LMS(Learning Management System)を用いてオンライン教材を授業内外で利用する。
この授業は20名以下で、学期開始前に行われるプレースメントテストの結果により習熟度別のクラス編成を行います。
授業外の学修(予習・復習等) 教科書に利用して予習、復習を行うこと。
また、課題に取り組むこと。
テキスト・参考書 教科書:New Headway Pre-Intermediate (Fourth Edition)
著者:Liz and John Soars
出版社:Oxford University Press
成績評価の基準・方法 レビュークイズ1(25%)、レビュークイズ2(25%)、授業への積極的参加度(15%)、自主学修(15%)、 課題(15%)、 TOEIC受験(5%)。

判定基準は以下のとおりです。
秀:90点以上、優:80点以上、良:70点以上、可:60点以上、不可:60点未満
この科目の履修にあたって 授業には、必ず英和辞典もしくは、電子辞書を持参すること。
授業中は、携帯電話、スマートフォン、及び通信機能を持つ機器のアプリ使用は、一切禁止する。(カバンのなかにしまった状態。)
オフィスアワー 各教員のオフィスアワー受付曜日・時間・場所については、本学Webサイトの「オフィスアワー」ページに掲載しています。
<アクセス方法>
大学Webサイトの[トップページ]→[キャンパスライフ]→[教務情報]→[オフィスアワー]
<URL>
http://www.keiho-u.ac.jp/campuslife/affairs/officehour.html

授業の内容や学習上の問題などについて質問や相談を行いたい場合は、実施曜日・時限を確認のうえ実施場所を訪れてください。
※なお、非専任講師については、担当授業前、終了後の教室や講師控室等での質問、相談を受け付けています。


第1回 Course Introduction

Course introduction and outline / Self-introductions / "Getting to know you" activities

第2回 Unit 1 (1): Grammar

Grammar: Tenses (Present, past, future) / Questions (Who does she live with? Where were you born?) / Question words (Who...? Why...? Whose...? How much?)

第3回 Unit 1 (2): Vocabulary

Vocabulary: Verbs of similar meaning (do / make) / Adjectives and nouns that go together (important person / meeting) / Words with two meanings (a blind date / dates to eat)

第4回 Unit 1 (3): Everyday English and Listening

Everyday English: Social expressions (Thank you so much, etc.)
Listening: "My Oldest Friend" / "Blind Date"

第5回 Unit 1 (4): Speaking

Speaking: Discussion (Talking about your friends/Exchanging information) / Talking about the couple on the blind date

第6回 Unit 2 (1): Grammar

Grammar: Present Simple / Present Continuous / "have got"

第7回 Unit 2 (2): Vocabulary

Vocabulary: "Things I like doing" (going out with my friends / shopping online etc.)

第8回 Unit 2 (3): Everyday English and Listening

Everyday English: Making conversation (expressing interest / short answers / questions and answers)

第9回 Unit 2 (4): Speaking

Speaking: Dicussion (What're more important to you - money, job, health...?) / Exchanging information: ask and answer questions about three people / Describing - My Perfect Day

第10回 Unit 3 (1): Grammar

Grammar: Past Tenses / Past Simple / Past Continous

第11回 Unit 3 (2): Vocabulary

Vocabulary: Regular and irregular verbs / Adverbs (fight bravely, work hard)

第12回 Unit 3 (3): Everyday English and Listening

Everyday English: Saying when (dates, times etc.)
Listening: The news (radio news items) / Dictation (transcribing a news story)

第13回 Unit 3 (4): Speaking

Speaking: Narrating (Retelling a new story) / Discussion (Famous for fifteen minutes)

第14回 Revision

Revision for Review Quiz 1

第15回 Review Quiz 1

Review Quiz 1

第16回 Unit 4 (1): Grammar

Grammar: Quantity (much and many; some and any; a few, a little, a lot) / Something, someone, somewhere / Articles

第17回 Unit 4 (2): Vocabulary

Vocabulary: Food (grapes, prawns, cereal) / "A piece of..." / Shops

第18回 Unit 4 (3): Everyday English and Listening

Everyday English: Can you come for dinner? / Requests (Can I / Could I...? / Can you...? / Could you...? / Would you mind helping me?)
Listening: (Our diet: a couple talk about their diet) / Unusual places to eat

第19回 Unit 4 (4): Speaking

Speaking: discussion (a good diet) / Exchanging information (talking about a restaurant) / Roleplay (acting out a conversation)

第20回 Unit 5 (1): Grammar

Grammar: Verb patterns (hope to do, enjoy doing, look forward to doing) / Future forms (going to, will, Present Continuous)

第21回 Unit 5 (2): Vocabulary

Vocabulary: Phrasal verbs - Literal (take off your coat, etc.) and Idiomatic (give up my job, etc.)

第22回 Unit 5 (3): Everyday English and Listening

Everyday English: Expressing doubt and certainty (Do you think he'll...? / No chance)
Listening: How does it feel to be 20-something?

第23回 Unit 5 (4): Speaking

Speaking: Describing (talking about someone in their twenties) / Discussion (living at home / leaving home); Roleplay (an interview with Palina)

第24回 Unit 6 (1): Grammar

Grammar: (What ... like?) / Comparative and superlative adjectives / "as...as"

第25回 Unit 6 (2): Vocabulary

Vocabulary: Synonyms (clever/intelligent, angry/annoyed) / Antonyms (easy/difficult, noisy/quiet)

第26回 Unit 6 (3): Everyday English and Listening

Everyday English: (What's on? / What shall we do tonight?)
Listening: My Family (people talk about who they are like in their family) / What's on? (deciding what to do in London)

第27回 Unit 6 (4): Speaking

Speaking: Talking about you (Who are you like in your family?) / Exchanging information (talking about an immigrant)

第28回 Revision

Revision for Review Quiz 2

第29回 Review Quiz 2

Review Quiz 2

第30回 Assignments

Assignments